Kauppakeskus Karisma houkuttelee väkeä ja euroja, sisäleikkipuisto oli onnistunut veto

Karisman joulumyynti parani edellisvuodesta ja välipäivien alennusmyyntikin houkutteli väkeä. Pirjo Kamppila

Kari Anttinen

Lahtelaisen kauppakeskus Karisman kokonaismyynti ylsi viime vuonna 91,9 miljoonaan euroon. Kävijöitä kauppakeskus houkutteli käytävilleen hieman yli 2,9 miljoonaa.

Sekä Karisman kokonaismyynti että kävijämäärä kasvoivat prosentin verran. Myynnin kasvu oli maltillisempaa kuin toissa vuonna, jolloin kasvua kertyi noin viisi prosenttia. Asiakkaiden keskiostos oli lähes 32 euroa.

Karismassa on noin 60 liikettä ja käyttöaste on 96 prosenttia. Käyttöaste on pysynyt hyvällä tasolla ja on prosenttiyksikön verran parempi kuin vuonna 2017.

- Pääsimme joulumyynnissä hieman yli edellisen joulun tason. Se yhdessä kesän hyvän myyntituloksen kanssa siivitti keskuksen kokonaismyynnin lähelle uutta miljoonalukua, kertoo kauppakeskusjohtaja Mari Rönkä.

- Avasimme helmikuussa kauppakeskukseen uuden lasten sisäleikkipuiston. Siellä vieraili vuoden loppuun mennessä 120 000 lasta vanhempineen. Leikkipaikka vahvisti Karisman asemaa lapsiperheiden ykköskeskuksena Lahden alueella, sanoo Rönkä.

Kommentoi